En ny början?

Vad jag än gör så verkar jag återkomma till att blogga, om och om igen.

Skillnaden verkar vara bloggarna. För de som inte haft koll på mig och mina bloggar pre-wordpress: Some-pooh och Att (/inte) leva med Luna och Vincent.

Vad jag ska blogga om vet jag inte, men jag ska använda mig av ordvalet “tvingat” om anledning till att börja igen undras över. Detta efter inlägget jag läste nyss av älskade Hanna. Inte för att jag inte har letat efter en ursäkt att börja blogga igen, men det känns som ett tillräckligt dryg sak att göra efter det charmigt dryga, ovannämnda inlägget.

Jag kan faktiskt inte låta bli att tänka på första gången jag började blogga. Samtidigt började en kompis också blogga, specifikt just om jobbet vi båda hade precis börjat på. I sin helhet var ju telefonförsäljningen stress, men vissa samtal var ju rätt underhållande. Hittade ett gammalt inlägg på hennes blogg som faktiskt citerar mig efter ett intressant samtal:

En annan kollega till mig fick sig en funderare efter ett samtal…
“Varför lät det som om kvinnan sprang hela tiden? Varför var hon så anfådd? Hon kanske tränade? Eller… nej, eller jo… eller kanske, fast… Jaha, hon hade nog sex…”

A valid hypothesis, som Leonard i Big Bang Theory skulle ha sagt.

Men för att återkomma till frågan om vad jag ska blogga om så måste jag tänka på saken. Seriöst, jag har ingen aning. Och det bara för att jag är tillräckligt ignorant i mitt vardagliga liv för att, i vanliga sammanhang, pricka något lagom spännande värt att blogga om.

Hanna, du är ju ett ämne som absolut kommer komma på tal, men jag känner att helt och hållet tillägna ett blogg til dig skulle vara smått creepy.

Väldigt kort, men det är väl nog från mig just nu.

~ by elmen on 29/01/2009.

7 Responses to “En ny början?”

  1. hhahahahah det vore fettttt creeeeeeeeeepy men jag vill bli bloggad om lite iaf!!!!!!!!!!!!!

  2. Hahah Hannas ego behöver verkligen ingen blogg tillägnat sig 😛

  3. Christine: neeeej när din blogg hyllade mig så fick jag ju storhetsvansinne, hahahha.

  4. Jag vet, det är därför jag varnar Sampo nu 😛

  5. oooh, så fint att hannas öppna brev fungerade. jag har också längtat efter en ny sampoblogg, det är väl på tiden att du börjar blogga igen 😀

  6. Jag vill inte ha konkurrens med en TILL blogg tillägnad hanna! :OOOO 😉

    jag är creepy. 😀

  7. Så Hanna, det där får räknas, för tillfället i alla fall.:)
    Och tack för varningen Christine! Jag boostar hennes ego tillräckligt redan, så ett till blogg behövs nog inte xD
    Att någon annan än Hanna läste min blogg är lite av en överraskning till mig, Elin. Alltid roligt med läsare 😀
    Hahahaha, Linnea wins. Du får ha din TSHFC-monopol, jag är ju ändå fortfarande medlem i klubben!

Leave a comment