Press Play on Tape

Såg King of Kong för några veckor sen. Den var awesome och tack vare den så återupptäckte jag mitt PSPs underbara potential igen.

Så nu satsar jag på ett världrekord på PAL versionen av Donkey Kong till NES. Se hur svårt det är. Och så upptäckte jag att jag får ju in gamla C64-spel in i den, så nu har jag mina allra första TV-spels obsessions alltid med mig!! Jag var ju tvungen att gräva fram lådan full med alla C64 kasetter bara för att komma ihåg namnen på spelen, men det var bara fint att se mina gamla spel igen… Sen hittade jag Punch Out! till NES också.

Och bara för att inspirera lite till 8-bit känsla

Linnea åkte spontant ner till Stockholm igår! Det var awesome, även om jag inte riktigt hann se henne förutom under kvällen innan jag gick och somnade medans Hanna och hon kollade slut på The Dark Knight. Mest sur att jag glömde fråga henne om hon var trött xD

Hur som helst, hann köpa Hannas lite tidiga födelsedagspresent imorse innan jobbet! Hon behövde en rosa mobil, så det blev en LG Viewty. Hoppas det räcker.

~ by elmen on 26/08/2009.

One Response to “Press Play on Tape”

  1. Vilken cool video/låt 😀

Leave a comment