Och Finlands nationaldag nämndes inte ens – hädelse!

Nej men seriöst, tre inlägg påbörjade varav den sista handlar om hur jag patetiskt börjar inlägg men aldrig avslutar dom. Ironiskt nog. Ändå har jag oändligt med tid vid datorn, så bristen av datortid är inte problemet.

Så, på tal om det man inte får eller kan få nog av. Hanna, min älskling, har lyckats vända på dygnet i Dalarna och tycker om att somna ungefär vid 5. Ja, 0500. Så självfallt får jag gå och sova smått tidigare då jag ska upp vid 8-10 på vardagarna. Vad händer då när Scully väcker mig för mat och jag går upp för att hämta vatten vid 4? Hon blir vettskrämd för den halvnakna killen som går runt i lägenheten mitt i natten! Inte för att jag gillar skrämma min älskling, men smått roligt måste jag erkänna att det var. Söt som du är med mina hörlurar på dig, tittandes på Harley-avsnitt av Animated Series, det är lite svårt att signalera min vakenhet då du inte hör mig 🙂 Jag ska nog SMSa nästa gång jag blir törstig under natten!

Jag börjar kanske tjata ut det här, men jag fick äntligen anledning att testa eluttaget som finns under ca. ett säte per vagn på pendeln på väg mot jobbet. Anledningen var att jag hade glömt mitt mp3 hemma. Vad gör man då med hörlurarna som hänger som onödiga acceassoarer runt nacken? Jag drog fram mitt PSP men hade, såklart, turen att brista batteritid på den. Första tanken gick ju såklart till eluttagen Solitary Snape har skämtsamt pratat om under de otaliga resorna fram och tillbaka på pendeln som en elkälla till en spontan spelning. Ja, men vad bra att det var skämtsamt då. För den gav ingen jävla el. Där fick jag då åka på pendeln, hörlurarna på öronen för värmens skull. Gav säkert intrycket att jag lyssnade på musik också. Vilket ger mig idén att ha hörlurarna på, sladden som går ingenstans fritt framme för alla att se medans jag rör på mitt huvud i en rytm för att ge intrycket att jag lyssnar på något. Det får bli kanske under en annan resa till jobbet.

Det har nu varit julbords buffé här på jobbet. Mailet sa mellan 11 och 1430. Vid 12 fanns i princip bara sillen kvar. Ja, det var ju bra för majoriteten som hade lunch under någon av de resterade timmarna på dagen! Jag fick vad jag ville dock; julmust och knäck. Mmm, knäck. Det kan man inte heller få nog av!

Nu när jag skulle skriva det här, så påmindes jag plågsamt att Stockholm har fortfarande ingen snö! Ja, gud ja, kära läsare, det snöar till och med på wordpress. Inte okej.

Toodles!

PS. Något jag nyss länkades till; För oss kattägare DS.

~ by elmen on 09/12/2009.

4 Responses to “Och Finlands nationaldag nämndes inte ens – hädelse!”

  1. Nej, helt sant, knäck är fan sjukt gott! Fast jag lyckades aldrig med knäcken så den blir inte hård, utan extremt seg, som kola.

    • surt!! eller, inte bokstavligt talat säkert, men du vet vad jag menar. nästa gång blir reslutatet nog bättre!

  2. Dina Haikus var ju jättetrevliga. Tack för engagemanget. Fortsätt blogga! Varje inlägg måste ju inte vara långt, du kan ju typ länka nån rolig video på youtube eller nåt. Eller bara nämna nåt litet. Det är inte så jobbigt. 🙂

    • tack!! ja, jag ska försöka blogga 😛 det är ju faktiskt roligt när man väl kommer in i det 🙂

Leave a comment