Lazy Thursday

Angående Lonely Island, jag håller fast vid att deras första på SNL, klassikern Andy Samberg and Chris Parnell – Lazy Sunday är bäst om bara för frasen “It’s the Chroni-what-cles of Narnia”. WordPress vill dock inte embedda yahoo videos och skapar bara en länk. Surt.
Allt det här efter någon timmes sökning på den ovannämnda videon. Som wikisidan påpekar, så finns videon på Hulu, uppladdat av NBC själv. Problemet blir ju då att sidan är begränsad till bara användare i USA. Efter lite lekande kom jag fram till att den märker av anonyma proxys, http baserade proxys osv. Det var inte förräns jag sa till firefox att visa mig som en Vista maskin med Internet Explorer innan jag kom på att, visst, jag kommer väl kunna se den så småningom, men jag kommer ändå inte kunna länka det på min blogg. Eh…
Annars tänkte jag göra oförskämt nämna att Solitary Snape (feat. MC Diggory) har släppt en jullåt. Inte för att jag har haft nånting med den att göra, men för julkänslans skull.
Julkänslan i allmänhet har växt bara den här senaste veckan. Tomtar hänger ovanför vardagsrums dörren, Scully leker med ljusstakar och julklappspepp snackas hit och dit. Jag ser fram emot julen, även om jag inte kommer träffa min familj under juldagarna…
Vi ska åka till Borlänge där jag ska träffa släkten. Ja, Släkten med stort S. Hanna försöker förbereda mig men det går nog bra. Hoppas jag.
Annars då. Har väl tråkigt som vanligt. Det står mellan Oxie och spel som får det verka att jag är produktiv.

18/12-update: Det verkar ha gjorts en musikvideo också till jullåten xO

~ by elmen on 17/12/2009.

Leave a comment